2015. szeptember 8., kedd

Szösszenet – Honnan tudhatod, hogy ténylegesen beköszöntött az ősz?

Az megvan, mikor békésen alszol, és próbálod kiélvezni a vasárnap nyújtotta örömöket, hogy sokáig alhatsz?
Na, nekem az elmaradt.
Előző este még nem volt semmi gond. Elvégeztem a szokásos lefekvés előtti procedúrát: be az ágyba, nézni egy youtube videót, majd csicsikálni. Igazából semmi szokatlant nem vettem észre, mert nem is volt ilyen.

Na, de reggel...
Megvan az az érzés, mikor egy félméteres pókhálóra kelsz fel reggel, ami közvetlen a fejed felett lóg, és három ló méretű pók azon gondolkodik, hogy mégis mikor vagy hajlandó felkelni, hogy folytatni tudják a munkát végre, vagy téged is beleszőjenek a hálóba?!
Azt hiszem, nem kell leírni milyen élmény lehetett.
Én nagyokat pislogtam rájuk, ők meg visszapislogtak rám. Beletelt pár másodpercbe, mire ténylegesen felfogtam a jelenlétüket.

Jobban megszemléltem az egy éjszaka összehozott extrém méretű hálójukat, és közben azon gondolkoztam, hogy ez egy trükk akar-e lenni, amit ha ráejtenek a fejemre, sikeresen tudnak likvidálni engem, de nem fedeztem fel rajta semmi ilyesmit. Tényleg csak egy szimpla pókháló volt, közelebbről nézve pedig külön kis lakrészeket is fel lehetett fedezni benne, nappalival, étkezővel, és fürdőszobával. Szóval igazi luxus apartman.

Most tudni illik, nekem van egy házipókom. Heroldnak hívom. Herold, a házipók. Már egy éve hű lakótársam. A kapcsolatunk úgy kezdődött, hogy egyszer csak megjelent az egyik sarokban, és én valamilyen hülye okból kifolyólag sose mutattam be a papucsomnak, így az azóta hosszútávú és gyümölcsöző kapcsolatunk túlélte ezt a próbát.
Ő elvolt a maga kis sarkában, én meg nem piszkáltam. Kisebb muslicákat gyűjtött magának, úgyhogy felettébb hasznos jószág volt. Szerette a bömbölő zenét is, főleg a dubsteppet, mert ilyenkor vadul rángatózott a pókhálójában, úgy, ahogy a rockerek rázzák a fejüket egy vad koncert kellős közepén. A zenei ízlésünk, tehát egyezett.

Miután kikeltem az ágyból, hogy megkérdezzem Harold véleményét az új lakótársakról, megrémülve tapasztaltam, hogy eltűnt a hálójából.
Hirtelen azt hittem, hogy a három új partner megette őt, de nem találtam dulakodásra utaló nyomokat, ezért odafordultam a srácokhoz, hogy nem tudnak-e valamit a holléte felől.
Legnagyobb meglepetésemre az egyikükben felismerte hű bajtársamat, Heroldot.
Az a gaz elárult engem, és új pajtikat szerzett! Mi több, épp a fejem felett buliztak, hogy ezzel még jobban megbántsanak és kiközösítsenek.

Ezek után természetesen már nem maradhatott. Azonnali hatállyal távoznia kellett, úgyhogy ami késett, az most sem múlt el. Ki kellett mennem a papucsomért, és elégtételt vettem az árulása fölött.
Így múlt hát ki Herold, a házipók, hű bajtársam és alattvalóm. Ilyen tragikus események hatására kellett ráébrednem, hogy valóban beköszöntött az ősz.


(Holnap első dolgom lesz zsugorfóliával körbetekerni a házat, és légmentesen lezárni, de előtte könnyeim záporozó tengerén át, egy perc néma csenddel adózom legjobb barátom, Herold emlékének.)


- C, J. DeWitt -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése